پزشك و درمانگر روانتنی و رواندرمان
از دیرباز حکیمان ما از خیام و خواجه عبدالله انصاری گرفته تا عطار و مولوی و حافظ دو شیوه بودن را که گویی مکمل هماند تجویز کردهاند؛ «مستی» و «رندی». از نظر آنها مستی یک حال گذرا نیست که هر بار خماری سختتری از پی آن میآید. رندی هم این نیست که دانگت را ندهی و بی بند و بار باشی و از دیگران سواری مفت بگیری. آنها از دو واژه که به ضد فرهنگ تعلق دارند استفاده کردهاند تا از ترسها و تردیدها و تزویرهای فرهنگ شیء شده فراتر بروند و فرهنگی بسازند که جایی برای فرگشت هشیاری و رشد شخصی داشته باشد. ما این مدلسازی شخصیت سالم از دیدگاه عارفان را در این دو کارگاه با هم میبینیم و تمرین میکنیم. مغز ما، چنانکه گفتیم، سوگیری بهسوی تهدیدها و فقدانها و زشتیها دارد؛ چراکه یافتن پیشهنگام خطرها در سیر فرگشت ما در طبیعت امری حیاتی بوده است. دستگاههای خطریاب ما در زندگی امروز ـ که خطرات آنی و جانی بسیار کمتر از قبل شدهاند ـ زیادیاند و وسواسگونه عمل میکنند.این همه گوش بزنگی استهلاک تن و روان ما را واقعاً بالا برده است. با قدری مستی است که گویی جذب انتخابی مغز تنظیم میشود و آنچه را میخواهیم و بهکار میآید جذب میکنیم. اگر میخواهیم که شرابخانه مغزمان را فعال کنیم نیاز به تمرین دارد تا مسیرهای حسی ـ حرکتیمان را تربیت کنیم. وقتیکه تن را در آن وانهادگی و بیسویگی یله میکنیم که حرکت کند و به دنبال کارهایش برود، نه عقابوار، بلکه پروانهوار احساس مستی جاری میشود و به رگهایمان میریزد. باور کنید که سختیها و ناهمسازیهای واقعیت بدون کیفیت مستی میتواند خیلی سخت و ویرانگر باشد. من از تحلیل گفتمان رندی به اینجا رسیدم که از نظر رازورزان فرهنگ ما رندی الگویی از شخصیت سالم است که شیوهاش آموختنی است؛ هم آداب دارد و هم زنده و پویاست؛ هم هشیارانه و سنجیده رفتار میکند و هم مستانه و رها عبور میکند؛ هم تنهاییاش را میپذیرد و هر رابطهای را در فاصلهای مناسب قرار میدهد، و هم در دل به همه گشوده است و با کالبد روحانیاش در آشتی است. در یک کلام شخصیت رند تحقق جهان نادوگانی است، رند از همه دوگانههای سطوح پایینتر هشیاری فراتر رفته است. دیگر دوقطبیهای جسم و روح، خود و دیگری، کفر و دین، و دنیا و عقبی برایش معنی ندارد؛ او در جهانی مبهمتر و پیچیدهتر زندگی میکند که رفتارهایش را بهنگامتر و منعطفتر میسازد. مثل آب از میان موانع عبور میکند. به آسانی از چیزی یکه نمیخورد، چون فقدانها از جهان نیستیاند و او هر بامدادش را در چشمه نیستی آبتنی میکند. رندی بهنوعی یکپارچه ساختن هر آن چیزیست که تا کنون از اقتصاد زیستانرژی آموختهایم. (از درسگفتارهای «رای ـ این»، دکتر فرزاد گلی، 1390) مدت دوره : ۲۴ ساعت (برای کارگاههای شیوه مستی وشیوه رندی ) به مدت ۴ ماه هرکارگاه شامل: -۴ وبینار ۳ ساعته (۱۲ ساعت) به مدت ۸ هفته - تمرینات خویشکاری و جلسات خویشیار هفتگی - روزنگاری و ارائه بازخورد هفتگی. زمان: شنبهها از ساعت ۶ تا ۹ بعد از ظهر--------------- پیش نیازها: دوره آنلاین بودآهنگ و سرورآهنگ یا دورههای حضوری اقتصادزیستانرژی و رای-این تاریخ وبینارها: وبینار اول:1402/09/11 وبینار دوم : 1402/09/25 وبینار سوم: ----------------
برای ثبت نام در دوره باید ابتدا در سامانه بهی ثبت نام نمایید( ورود/ثبت نام)
در حال حاضر ثبت نام دوره امکان پذیر نمی باشد.